
De media houden er niet over op; we kunnen verwachten dat het na de zomer een tijd wordt van zeg maar op zijn zachtst gezegd, zwaar weer. Er worden door allerlei partijen voorspellingen gedaan over een faillissementsgolf ten gevolge van de lockdown en restricties die er nog steeds zijn.
In tijden dat alles voor de wind gaat, hoor ik vaak dat het met het debiteurenbeheer wel goed gaat en dat klanten eigenlijk altijd wel betalen. De een wat eerder dan de ander maar het geld komt wel en dus is het de vraag of debiteurenbeheer in die tijden wel voldoende aandacht krijgt en u voorbereid bent op de periode die er nu aankomt en waarin verwacht wordt dat bedrijven het zwaar gaan krijgen.
Stel u zelf eens de volgende vragen:
- Bent u voorbereid of zich al aan het voorbereiden op de aankomende maanden?
- Weet u waar voor u de risico’s zitten?
- Hebt u voldoende mankracht en kennis om volop in te zetten op debiteurenbeheer en de teugels een beetje strakker aan te trekken waardoor betalingstermijnen verkort worden?
- Bent u op de hoogte van alle wet- en regelgeving wanneer u uw goede klant moet herinneren aan een nog niet betaalde factuur?
- Hebt u tijd om zelf achter uw niet betaalde facturen aan te bellen?
- Vindt u het leuk om uw klant te vragen waar de betaling blijft?
- Exporteert u veel en is het nu makkelijk om de situatie in het buitenland te beoordelen?
Als u al deze vragen met ja beantwoordt, hebt u ons misschien niet nodig. In alle andere gevallen, neem eens contact op zodat we samen naar oplossingen kunnen zoeken.
We hebben de mensen, we hebben de expertise, we hebben een prachtig wereldwijd netwerk van creditmanagementspecialisten en bovenal zijn we ons bewust van de impact die een niet betaalde factuur heeft op zowel u als op uw debiteur. Zorg dat uw cashflow op peil blijft en neem contact met ons op! 088 122 22 00 of sales@nibgroup.nl.
Ik wens iedereen veel wijsheid toe!
Lia Fokke
Volg ons !