
Een debiteur is een klant die zijn rekening na levering van uw dienst of product nog niet betaald heeft. Hij is dan schuldenaar en u bent schuldeiser. Althans als hij zijn rekening nog niet betaald heeft. Betaalt de debiteur zijn rekening, dan is hij geen debiteur meer. Feitelijk is hij dan weer een potentiële klant voor u.
Des te belangrijker dus dat het betaald krijgen van uw factuur snel en naadloos aansluit op uw primaire proces. U wilt immers dat uw cashflow op peil blijft.
Des te belangrijker dus dat het betaald krijgen van uw factuur gaat op een manier die past bij uw organisatie. U wilt immers dat uw klant terug komt.
Altijd en onder alle omstandigheden. Dat dit soms een uitdaging is, herkent u vast. Er zijn altijd factoren waar u geen rekening mee hebt gehouden of waar u geen invloed op hebt.
Wat u wel kunt doen is vooraf een aantal spelregels afspreken waardoor de kans op een late of helemaal geen betaling van uw factuur zo klein mogelijk wordt.
Denk aan een goede verstandhouding met uw klant, denk aan het benoemen van de betaaltermijn in het contract, uw algemene voorwaarden en op de factuur, denk aan het tijdig en correct herinneren als de betaaltermijn wordt overschreden, denk aan het vastleggen van de juiste contactpersonen en hun contactgegevens.
Zo zijn er verschillende stappen die u kunt nemen om de kans met een onbetaalde factuur te blijven zitten te verkleinen.
Mocht het dan toch voorkomen en overweegt u de factuur uit handen te geven aan een inningspartij; wij van NIB zorgen er voor dat wij goed bereikbaar zijn en blijven. Óók in deze tijden. U kunt 24/7 uw niet betaalde factuur indienen en volgen, we zijn telefonisch steeds goed bereikbaar, ons kantoor is steeds open geweest, contact hebben via nieuwe media is natuurlijk al bijna niet nieuw meer en ook tijdens de vakanties zorgen we er voor dat onze dienstverlening continueert. Voor u én uw klant.
Advies nodig? Neem contact op.
Volg ons !